tirsdag den 21. januar 2014

Spis en Schnitzel i Aalborg

I dag bliver en travl dag på bloggen, for jeg skal have indhentet det forsømte fra de foregående dage, derfor holder jeg mig også i Aalborg området og det bliver til nogle småturer.

Jeg vil starte med at fortælle om en lille restaurant inde i Aalborg, jeg ved ikke hvor mange der kender den, men jeg synes den er lidt speciel. Det specielle er at der kun serveres Wienerschnitzeller, du kan dog starte med Gullaschsuppe først og får is til dessert.
Min kæreste inviterede mig i byen på min fødselsdag, denne gang var det hendes tur til at overraske mig. Hun havde spurgt, om vi skulle tage bussen eller køre selv og jeg havde nysgerrigt spurgt ind til, hvad vi skulle drikke på det sted hun ville føre mig til, hun havde svaret at øl var det mest almindelig, så vi tog bussen.

Restauranten hedder Paprika og ligger i Sankelmarksgade lige i centrum af Aalborg, næsten lige ved Aalborg Teater, så skal du ind og se en forestilling der så kunne Paprika være en ide lige inden. De serverer som sagt kun Wienerschnitzeller så er du ikke til det så skal du nok ikke gå derind, jeg kan fortælle at da jeg satte mig ned og så menukortet og så at de kun serverede det så tænkte jeg, så må de sgu også være gode, og det er de bestemt også, store og lækre.
Du kan bestille en tre retters menu, det gjorde vi, så vi startede med suppe og så en schnitzel her kan du vælge mellem seks forskellige slags, hvor det er tilbehøret der variere, og så selvfølgelig en desset, der får du to slags tærter, is og lidt frugt til. Når du har spil alt det så kan du faktisk næsten ikke rokke med ørerne, hvis du heller ikke kunne det før du spiste, så er det selvfølgelig som det plejer, men du er overmæt. Til måltidet nød jeg en elefant, altså en elefant-øl, godt med procenter, du kan jo også vælge at nyde et glas vin eller købe en hel flaske. Når nu jeg lige nævner vinen så kan jeg lige fortælle om omgivelserne, det er et meget lille lokale, og skal du spise derinde så bestil gerne bord i god tid, hvilket vil sige ihvertfald en måned før dit besøg. Jeg vil beskrive indretning som værende som i en tysk vinkælder, efter som du får serveret schnitzeller så vil jeg ikke betegne det som værende en fransk vinkælder, der er et langbord, som vist mest er stambord, så er der forskellige hjørner hvor der kan side op til seks mennesker, alt i alt er der vel plads til mellem tyve og tredve mennesker derinde og det er måske lige i overkanten.
Paprika i Sankelmarksgade i Aalborg. De du ser oppe for enden af vej er Boulevarden

Men det er under alle omstændigheder værd at besøge, hvis du altså kan lide en schnitzel, hvis ikke så findes der heldigvis mange andre hyggelige og gode restauranter i Aalborg.

God tur og velbekomme.

Paprikas hjemmeside:
www.paprikaaalborg.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar