tirsdag den 14. januar 2014

Udsigt over København

Lad os sammen i dag tage en tur til Sjælland eller nærmere København. Min kæreste og jeg havde en fantastisk tur i København, i efteråret 2012, vi boede på Dragør Badehotel, men da vi var der var der bestemt ikke højsæson for badene gæster, kun for den som havde badekar på værelset, hvilket vi selvfølgelig havde.
Dragør Badehotel
Det er dog slet ikke badehotellet jeg vil fortælle om, det må vente til en anden gang. Jeg vil fortælle om en af de oplevelser som vi havde. Vi var i selv København flere gange på turen, og en af de turer vi havde var til bydelen Christianshavn, som har et af byens bedste udsigtspunkter.
Det fleste har været oppe i Rundetårn og har set mile vidt deroppe fra, men på Christianshavn ligger Vor Frelser Kirke der med sine 90 meter i højden er næsten to gange så højt som Rundetårn der måler 36 meter og her til skal også ses på, hvor lidt der tager udsigten fra Vor Frelser Kirke, der er ikke mange bygninger der går så højt op i nærheden. Du får den meste fantastiske udsigt når de har besteget de 400 trappetrin der er op til toppen.
Det tog sin tid at lokke min lettere højde forskrækkede kæreste med op i tårnet, for det skal du vide der er kun et gelænder i lige under en mandshøjde der skiller dig fra trappe trin til frit fald, men der er nu ikke noget at være bange for, bare pas på de glatte trin, hvis det har regnet.
Vor Frelser Kirke, med sin 90 meter fra bund til top.

Udsigten fra toppen af Vor Frelser Kirke ud over Københavns havn. Dette er en vinkel se selv de andre.
Du kan sikkert bruge længe på at kigge ud over byen, finde alle de steder du kender. Et andet sted du sikkert kender og du måske også har været er ned ved volden, nemlig ved Amagergade, hvis du ikke har været der og navnet siger dig noget, så kan jeg fortælle at det er fordi du har set "Huset på Christianshavn" for her ligger nemlig Rottehullet og det berømte hus, hvor Olsen, Meyer, Clausen, Karla og Egon havde til huse, skulle du have været der vil jeg sige at det nu altid er et besøg værd at kigge inde om og mindes denne fantastiske tv-serie. Jeg har næsten alle de gange jeg har været i København været for gaden og så kan du jo efter der gå en tur op på volden og finde en bænk og slappe af efter alle de trin du lige har været oppe og gå på.
Rottehullet, taget på en tideligere tur til København, sammen med min bror.
Jeg tager ikke billeder af det hver gang jeg er der så du må nøjes med disse.

Amagergade med Rottehullet og selve huset på modsat side,
 min bror står vi der hvor Olsen skal parkere sin flyttevogn.







































Det er altid billigst at bestille direkte gennem hotellet så her er et link til Dragør Badehotel
http://www.badehotellet.dk/index.php
Vor Frelser Kirke, åbner igen for tårngang 1. marts, åbningstider og priser kan læses her:
http://www.vorfrelserskirke.dk/taarnet
Få lidt baggrundviden om de gamle huse på Christianshavn, her i blandt de berømte tv-huse.
http://www.chrarkiv.dk/index.php?id=29&lang=dk


Jeg ønsker dig en god tur til København og tak fordi du læser med i min blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar