søndag den 5. januar 2014

Vadum og Hammerbakker

En dejlig solbeskinnet dag var det, da min kæreste og mig satte os ind i vores Fiat Punto og kørte ud for at opleve verden. Hovedforemålet med turen var Café Ideon i Hammerbakker, men først kørte vi mod Vadum, hvor nok den bedste genbrugbutik ligger, vi kørte gennem de flade stykke af Nordjylland, men køre du af ved afkørsel Vestbjerg og kører mod Aabybro, så skal du ikke langt før et skilt mod Vadum viser sig, der er 6 km. dertil, men nyd naturen undervej, åbne marker, et par gamle gårde og Vadum kirke, som ligger ude midt i næsten ingenting. Inden længe er du i Vadum, en lille by med ganske få butikker, men der ligger dog denne genbrug, der er leveringsdygtige i både møbler, bøger, køkkenting, porcelæn, film, tøj m.m. Tag turen indover og kig, når du har kigget kan du nyde en gratis kop kaffe. Hos mig får personalet topkarakter, de er venlige og yderst hjælpsomme.
Vi nød ingen kop kaffe for vi havde jo andre planer, vi kørte tilbage mod Vestbjerg, her skulle vi finde en lille vej ind i skoven, jeg holde godt udkig, men det var spild af gode kræfter for Ideon havde været så rare at sætte et skilt helt ud til vejen som vi nemt kunne følge, undervejs så vi hvor mange der denne lørdag var en tur i skoven, små som store familier, så vi regnede med at der var fyldt godt op på caféen, vi nåede frem til det "lille" hus som opdelt var café og privat hjem for caféens ejere, ud i en skov er god plads til at parkere vognen og her holder vi mellem huset og en flok får. På den dør står der "åben" og vi træder lige ind i gårdbutikken og møder gårdejeren selv, som på forespørgsel vises os vejen til caféen, ikke yderest imponeret står vi en halv stald og halv udestue. Mit imellem kager, økologisk sodavand og kaffe kopper fandt vi gårdkonen, glad og smilende. Vi bestilte en økologisk saftevand, en kop kakao og to stykker lagekage, vi kunne sætte os, hvor vi ville for trods de mange mennesker vi mødte på vores vej hertil, var der kun en barnepige med de tre børn, som hun skulle passe, som legede på gulvet, for hvorfor skulle en bondegård ikke også have et sæt byggeklodser, som de mindste kunne lege med. Vi satte os ved et cafebord i et hjørne med bogreoler, som gjorde det lidt hyggeligt i udestuen, med panorama udsigt til haven og skoven, og til teressen med det stadig grønne juletræ med lanterner på, som sikkert havde været meget hyggeligt at se på i de mørke aftentimer.
Lagekagerne kom på et par gamle tallerkener, men kakao'n kom i et Ikea krus, men smagen af begge ting kunne ikke sættes en finger på, det var hjemmelavet og smagte derefter. Jeg vil med korte ord beskrive stedet som et rigtigt landsted, med en dejlig lugt af røg fra pejsen, duft af hjemme bag fra køkkenet m.m.m. men jeg vil nok anbefale stedet om sommeren, når den grønne skov er lige uden for døren, men vi har planlagt endnu en tur sidst på foråret, når der er lidt grønt og lidt lunere i vejret.
Jeg vil hermed stoppe min anmeldelse af dette lille sted, for resten skal du selv opleve. God fornøjelse.

 Vej der til i skoven. Billedet er taget fra ejernes hjemmeside:
www.ideonskovbutik.dk
 Gårdens får som du ikke kan udgå at se når du ankommer, billedet også fra hjemmesiden: www.ideonskovbutik.dk



Gårdbutikken med økologiske varer,
billedet er også fra hjemmesiden: www.ideonskovbutik.dk








Det næste jeg skal opleve ved jeg intet om endnu, men jeg har et par appetitvækkere, som jeg kan byde på indtil da.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar