tirsdag den 21. januar 2014

Udsigt i Vejgård

Som skrevet i første indlæg fra i dag, så holder jeg mig i Aalborg i dag, der er også så mange ting at se på, i sidste indlæg var vi ude og spise og nu skal vi ud og samle appetit til mad.
Billede fra bakken med udsigt over Vejgård, resten må du selv se.
Aalborg er en by der bugter sig, jeg kan næsten mistænke Adam Oehlenscläger der skrev "Der er et yndigt land" for at have set Aalborg og så skrevet sangen, selv om jeg nu mest tro Fyn er den store inspirationskilde, men altså Aalborg bugter sig i bakkedal, det er lige fra Mølleparken, til Skanseparken i Nørresundby og så ligger der nogle bakker ude ved Vejgård, jeg ved ikke hvad disse hedder, men jeg har hørt at en af dem kaldes Signalbakken, og jeg har besteget dem et hav af gange. For at komme derop skal du finde en trappe der går mellem to huse på Øster Sundbyvej, hvis du er i bil så parker på Kildvældsvej for trappen ligger lige overfor, der er mange trin op, så det er ikke noget for gangbesværede, og når du kommer op forenden af trapperne, kan du se en bænk er den ikke optaget, sætter du blot kursen mod den og sætter dig der og nyder udsigten, herfra kan du i nogle vinkler både se ned til Tunnellen og altid se broen, der er ikke så mange steder, hvor du kan få den udsigt over Aalborg.
Jeg har som sagt været der mange gange, både sommer og vinter, i blæst og vindstille vejr, jeg har sidder på bænken nydt min pibe og set ind mod byen, holdt øje med trafikken, både på vejene og på vandet, det er bare stilhed når det er bedst.

Så savner du en tur i dit nær område, så er det her en tur værd.
God tur

Her under kan du finde nogle links til forskellige sider der fortæller om bakkerne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar